tapanikunnas.net
Elämäntapaulkoilijan retki- ja kalajuttuja.
  • Etusivu
  •  Artikkelit
  •  Elämäntapaulkoilija
  •  Tapsan kalakanava
  •  Kirjoittaja
  •  Tekijänoikeudet ja tietosuoja
Ailigastunturi , Karigasniemi , Kävely , Lappi , Syksy

Ruskaretki Ailigastunturilla, kolmannen päivän tunnelmakuva

by TapaniK 19 syyskuun, 2015 8 Comments

Mitäpä tuohon oikeastaan lisäämään.

  • Previous Ruskaretki Ailigastunturilla, toisen päivän tunnelmakuva11 vuotta ago
  • Next Ruskaretki Ailigastunturilla11 vuotta ago

8 Replys to “Ruskaretki Ailigastunturilla, kolmannen päivän tunnelmakuva”

  1. Sussi sanoo:
    20.9.2015 12:34

    Komeat ruskan värit! Nousee mieleen sateisen ja sumuisen tunturin tuoksu

    1. TapaniK sanoo:
      21.9.2015 08:04

      Puista ruska on jo suurelta osin pudonnut maahan, mutta maaruska korvasi kyllä kaiken. Punaisena hehkuvat mustikan- ja violetit juolukanlehdet antoivat maisemaan kontrastia taivaan harmautta vasten.

  2. Aki Ihanajärvi sanoo:
    20.9.2015 18:36

    No johan muuttui kelit siellä suunnilla. Viime vkl ja alkuviikosta ei ollut sadetta lainkaan. Hyvältä näyttää silti! Eihän meitä pienet sateet haittaa laisinkaan! 🙂

    1. TapaniK sanoo:
      21.9.2015 08:08

      Pienet tai vähän isommatkaan sateet ei haittaisi, mutta täysin pieleen mennyt kenkävalinta ja siitä seurannut jalkojen kastuminen yhdessä nousevan kuumeen kanssa pakotti muuttamaan suunnitelmia kolmantena retkipäivänä. Mutta joskus pitää käydä näin – nyt oli kuitenkin helppo valita tekemiselle uusi suunta.

      1. Aki Ihanajärvi sanoo:
        21.9.2015 20:33

        No voi harmi, että kuumekin puski päälle. Minuunkin tarttui kipeistä jahtikavereista flunssa, mutta onneksi selvisin maastossa pelkällä tukkoisella nenällä.. Sehän vain paransi hirven houkuttelussa käytettävää nasaalia ääntä 😉

        1. TapaniK sanoo:
          21.9.2015 22:26

          No juu, tästä reissusta tuli nyt vähän sellainen taistelu ensin luonnonvoimia ja sitten sairastumista vastaan, mutta tällaisiakin tarvitaan. Otetaan opiksi ja seuraavalla kerralla ei jalat kastu!

      2. Kea Creutz sanoo:
        9.10.2015 21:14

        Pieleen mennyt kenkävalinta on muuten todella veemäinen juttu. Kesällä kuljin vajaan viikon Abiskon suunnalla kengillä joiden kuvittelin olleen nappivalinta. Vaan liian kovasta pohjasta johtuen päkiät huusivat hoosiannaa toisesta päivästä maaliin tuloon asti. Niillä kengillä en lähde enää uudestaan päivää pitempään reissuun. Oli ilo onneksi löytää uudet vaelluskengät, joiden lesti sopii omaan jalkaan huomattavasti paremmin. Nyt tiedän ainakin millä jäykkyydellä varustettuja kenkiä käytän jatkossa (A/B-jäykkyys kolahtaa hyvin omaan jalkaan).

        1. TapaniK sanoo:
          11.10.2015 19:36

          Näin se juuri on. Ja harmi, että kengän sopivuutta ei voi tietää ennen kuin on kävellyt sillä vähintään kymmeniä, mielellään satoja kilometrejä. Minun jalat tarvitsee jäykän kengän, mutta toki siinäkin voi mennä liiallisuuksiin, ja sitten ei taaskaan ole kivaa. Nämä on tosiaan niitä kantapään kautta opittavia juttuja 🙂

Comments are closed.

Seuraa Tapania somessa

Viimeisimmät artikkelit

  • Nivelrikko ja kirjoittaminen 5.7.2025
  • Talvi on paras aika veneen vuosihuoltoon 4.11.2024
  • Elämäntapakävelijän uusi alku? 19.10.2024
  • Isän ja pojan interrail, videot 13.4.2024
  • Isän ja pojan interrail, osa 8 3.3.2024
  • Isän ja pojan interrail, osa 7 25.2.2024
  • Isän ja pojan interrail, osa 6 20.2.2024
  • Isän ja pojan interrail, osa 5 18.2.2024
  • Isän ja pojan interrail, osa 4 6.2.2024
  • Isän ja pojan interrail, osa 3 1.2.2024
  • Isän ja pojan interrail, osa 2 23.1.2024
  • Isän ja pojan interrail, osa 1 19.1.2024
  • Keinuen kesää kohti 12.5.2023
  • Uskaltaako jäälle mennä? 19.1.2023
  • Maakravusta vesimieheksi 30.8.2022
  • Elämäntapaulkoilija 20.5.2022
  • Avojalloin talavella 6.2.2022
  • Kylkiluusta kävelyyn 28.10.2021
  • Idiootin kylkiluu, osa 3 26.9.2021
  • Idiootin kylkiluu, osa 2 14.9.2021

Yhteydenotto

Yhteydenotot mieluiten sähköpostitse osoitteeseen posti (at) tapanikunnas.net, kiitos!

Huonekaluverstas

Hiukan huonekaluja

Huonekalut, ovet ja ikkunat: entisöinti, kunnostus, mittatilaustyöt.

wordpress blog stats
2026 tapanikunnas.net. Donna Theme powered by WordPress